گروه مهندسی پارسیماژنما

پارسیماژ-چوب ترمو-شیشه فریم لس-پروژه نما-تجاری اداری-اجرای نمای شیشه--طراحی نما 88584107 021-نمای ساختمان-نمای کامپوزیت-اجرای نمای کامپوزیت-اجرای نمای ساختمان

گروه مهندسی پارسیماژنما

پارسیماژ-چوب ترمو-شیشه فریم لس-پروژه نما-تجاری اداری-اجرای نمای شیشه--طراحی نما 88584107 021-نمای ساختمان-نمای کامپوزیت-اجرای نمای کامپوزیت-اجرای نمای ساختمان

مشخصات بلاگ
گروه مهندسی پارسیماژنما

پارسیماژ-چوب ترمو-شیشه فریم لس-پروژه نما-تجاری اداری-اجرای نمای شیشه--طراحی نما-نمای ساختمان-نمای کامپوزیت-اجرای نمای کامپوزیت-اجرای نمای ساختمان
88584107 021
88584107 021
09123027875
www.parsimaj.com
info@parsimaj.com

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

انواع روش های اجرای شیشه

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۲۳ ب.ظ
  1. نمای فریم‌لس

همان‌گونه که از نام این سیستم پیداست، فریم‌ها در نمای ساختمان دیده نمی‌شوند. همین امتیاز سبب محبوبیت این سیستم اجرای نمای شیشه‌ای در جهان شده است. در زیرسازی این روش، شبکه‌ای از پروفیل‌های 40*40 و 40*60 میلی‌متر به اسکلت ساختمان جوش داده شده و سپس فریم آلومینیومی بر روی زیرسازی آهنی پیچ شده و شیشه درون آن قاب می‌شود.

در این سیستم می‎توان شیشه‌های تک یا دو یا سه‎جداره را اجرا نمود. از مزایای این روش امکان تعویض شیشه‎ها پس از اجرا، مقاوم بودن در برابر زلزله به دلیل عمل‌کرد مستقل فریم‌ها از یکدیگر در برابر تنش و فشار می‌باشد. این سیستم برای نماهای ترکیبی و یا نماهای کوچک و متوسط بسیار مناسب است.

انواع روش های اجرای شیشه

  1. کرتین‌وال

در فارسی این سیستم را دیوار پرده‌ای ترجمه کرده‌اند. مصالح دیگر را نیز م‌توان به شیوه کرتین‌وال اجرا نمود و اساسا کرتین‌وال سیستم ایجاد نوعی پوشش برای ساختمان است. در این سیستم از فریم آهنی استفاده نشده و به جای آن از پروفیل آلومینیوم استفاده می‎گردد. نمای ساخته شده در این سیستم به صورت شبکه‌ای از آلومینیوم و شیشه دیده می‌شود.

امتیاز اصلی این روش زیبایی بالای آن است که باعث مقبولیت این سیستم در سراسر جهان گردیده است. این سیستم دارای دو روش درپوش‌دار (face cap) و فریم‌لس است. در روش فریم‌لس تایل‎های شیشه به فاصله بسیار کم از هم (تقریبا 1 سانتی‌متر) قرار می‌گیرند اما در روش درپوش‌دار این فواصل توسط درپوش‌هایی با اندازه‌های مختلف پر می‌شود.

انواع روش های اجرای شیشه انواع روش های اجرای شیشه

  1. لامل

ساختار این نوع نما پروفیل های ضخیم و قوی آلومینیومی می باشد که بعد از آماده سازی توسط نبشی های آهنی ، که دارای شیارهای لوبیایی است مستقیما به صفحه پلیت (صفحه بولت) یا شاسی نصب ، مونتاژ (شبکه) و ریگلاژ می شوند.

شیشه ها در این نما از سمت نمای خارجی  روی شبکه ی ساخته شده از پروفیل های لامل قرار گرفته و توسط پروفیل های شیشه خور ثابت می شوند.

انواع روش های اجرای شیشه

  1. ظاسپایدر

این سیستم از سه بخش شیشه، سازه و قطعات اسپایدر تشکیل شده است.

انواع سازه

الف- سازه سالید Solid structure

در این سازه (خرپا فلزی) از هر پروفیلی که توانایی نگهداری شیشه ها و متعلقات آن و همچنین مقاومت در برابر نیروی وارد بر آن را داشته باشد مورد استفاده قرار میگیرد. رایجترین پروفیل برای این نوع سازه لوله از جنس فولاد یا استیل میباشد.

انواع روش های اجرای شیشه

ب- سازه کابلی  structure Cable                    

در این روش  کابل بصورت کراس (متقاطع) و تور و یا خرپا و بستهای مخصوص جهت نگهداری قطعات و شیشه استفاده میشود.

انواع روش های اجرای شیشه

پ- سازه شیشهای یا فینگلس Glass structure                       

نگهدارنده قطعات در این نوع سازه یک تیغه شیشهای دو یا سه لایه است که بیشتر مناسب ورودیها و دکوراسیون داخلی میباشد.

انواع روش های اجرای شیشه

انواع قطعات اسپایدر

[gallery columns="5" link="file" ids="1412,1413,1410,1411,1414"]

شیشه

شیشه  مهم ترین بخش نمای اسپادر می باشد . شیشه ی مورد استفاده برای اسپایدرشیشه 10میل سکوریت، لمینیت ، دو و چند جداره ، وغیره ... می باشد.

  • گروه مهندسی پارسیماژنما پارسیماژ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی